torsdag 16 augusti 2012

Varför en blogg om lycka?

Jag har gjort flera försök på att skriva bloggar och jag tröttnar efter ett tag. Men nu tror jag (vi får väl se) att jag har hittat ett ämne som jag verkligen brinner för. Nämligen Lycka. Denna blogg har 2 syften:
1) Att dela med mig av alla vetenskapliga fynd som finns inom lyckoforskningen
2) Att göra mig själv lyckligare eller testa och se vilka vetenskapliga fynd kan hjälpa mig att bli lyckligare. För det finns jättemkt forskning om lycka och sökandet efter lycka är ngt som har funnits i tidernas början så det finns knep för att bli lyckligare.

Varför ska jag testa på mig själv? Jag har sökt lyckan hela mitt liv men på senare år, då jag började titta på forskningen om lycka och ta till mig några av fynden så har jag märkt att jag börjar bli lyckligare, ngt som jag hade gett upp hoppet på.

Låt mig säga så här: om jag kan bli lycklig så kan vem som helst bli lycklig.

Jag lovar att skriva korta inlägg (hatar långa inlägg för jag orkar inte läsa dem till slutet). Jag hoppas att jag kan även ge dig tips och insikter på hur du kan bli lyckligare. Notera att jag inte använde ordet lycklig utan lyckligare, för en av de mest etablerade och accepterade fynden inom lyckoforskningen är att vem som helst kan bli lycklig.

Ska försöka efter varje inlägg lägga till en regel som forskningen har visat kan hjälpa en att bli lyckligare.

Så följ mig i min resa till lyckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar